💢 موافقتنامه همکاری مشترک با هدف حمایت از هوشمندسازی شبکه‌های آب شهرهای ایران با رویکرد افزایش تاب آوری شبکه های آبرسانی شهری از سوی اکبر زمانیان، دبیر ستاد توسعه اقتصاد دانش‌بنیان انرژی، سید محمد مهدی نوربخش، دبیر ستاد توسعه اقتصاد دانش‌بنیان آب، اقلیم و محیط‌زیست معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری، حسین امامی، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان خراسان رضوی و مرتضی تقوایی حسین‌زاده، مدیرعامل شرکت بهپویان امین منتظر امضا شد.

این توافق‌نامه امروز در جریان سفر دو روزه جناب آقای دکتر روح الله دهقانی، معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری و هیات همراه به مشهد با محوریت پیاده‌سازی طرح هوشمندسازی شبکه آبرسانی شهری در شرکت آب و فاضلاب استان خراسان رضوی منعقد شد.

در قالب این موافقت نامه همکاری ضمن انجام مطالعات تله‌متری و تله کنترل، تکمیل و به روز رسانی فناوری جی آی اس، مدل‌سازی هیدرولیکی و کالیبراسیون مدل به صورت EPS، به‌کارگیری سنسور نرم با هدف کاهش تعداد تجهیزات، هوشمند‌سازی شبکه‌های در خصوص  مدیریت هوشمند تامین آب، هوشمند‌سازی مدیریت فشار شبکه‌، پیش‌بینی فشار و دبی متناسب با نیاز‌، دیسپاچینگ هوشمند‌ و سامانه هوشمند انرژی پیاده‌سازی ساختار CMMS هوشمند مبتنی بر استاندارد ISO55000 صورت می گیرد.

این همکاری مشترک با هدف کمک به مدیریت بهینه مدیریت تنش آبی کشور، ارتقاء بهره‌برداری از سیستم آب‌ رسانی شهرها، کاهش آب بدون درآمد، کاهش پیک بار برق کشور، بهینه‌سازی مصرف انرژی و ارتقا جایگاه علمی کشور در حوزه هوش مصنوعی خصوصاٌ در کاربردهای صنعتی صورت گرفته است. از دیگر اهداف این توافق‌نامه مشترک می‌توان به افزایش تاب‌آوری شبکه‌های آب‌رسانی شهری کشور و تولید اشتغال در سطوح نیروهای نخبه به میزان حداقل 250 نفر اشاره کرد.

معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری در این موافقت‌نامه همکاری ضمن تسهیل‌گری در اجرای طرح معرفی شده از سوی مجری طرح، زمینه را برای صدور مجوزهای قانونی، صدور ضمانتنامه و تسهیل و تسریع در فرآیندهای بانکی و اعطای تسهیلات از طریق صندوقها و بانکها متناسب با ضوابط موجود در معاونت علمی، حمایت در جهت توسعه بازار پس از اجرای موفق پروژه و حمایت مالی در قالب ارائه تسهیلات جهت اجرای طرح فراهم می‌کند.

شرکت آب و فاضلاب استان خراسان رضوی نیز ضمن تامین بودجه مورد نیاز برای اجرای پروژه در قالب پروژه پژوهشی و یا ساخت بار اول یا دیگر فراهم خواهد کرد.

شرکت دانش‌بنیان بهپویان امین منتظر هم علاوه بر استفاده از حداکثر ظرفیت توان سازندگان داخلی و همچنین ظرفیت سایر شرکت های دانش‎‎بنیان و فناور فعال در زنجیره ارزش موضوع این موافقتنامه، عملکرد مطلوب تجهیزات مطابق با مدارک و مستندات اولیه را تضمین و گزارش‌های پیشرفت پروژه را به کمیته راهبری گزارش می‌کند.

یک کمیته تحت عنوان کمیته راهبری سیستم‌های آب شهری در معاونت علمی ایجاد شده که به صورت مرتب، جلسات راهبری اجرایی توافق‌نامه را برگزار کرده و بر عملکرد صحیح اجرای موضوع توافق‌نامه نظارت دارد.

  🔹 این توافق نامه در روز سه شنبه مورخ 28 آذرماه  سال  1402 صورت پذیرفت.

♻️ به اوج بیاندیش

بدون دیدگاه

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *